هر رمزارز بیتکوین از واحد کوچکتری به نام ساتوشی تشکیل شده اند. هر بیت کوین معادل ۱۰۰ میلیون ساتوشی است. و این تقسیم پذیری یکی از مزیت‌های بیت کوین نسبت به طلا می باشند.

ارزش بیت کوین چطور تعیین می شود

ارزش بیتکوین هنوز ثابت نمی باشند و روزانه تغییر کرده و در نوسان است. بیت کوین نیز مانند طلا، سهام و بسیاری از دارایی‌ها بر اساس میزان عرضه و تقاضا قیمت گذاری میشود. هرچه تعداد ندگان بیشتر باشد، قیمت بیت کوین روند کاهشی پیدا میکند و در مقابل اگر میزان تقاضا افزایش یابد، قیمت نیز سیر صعودی پیدا خواهد کرد. لذا قیمت بیت کوین ثابت نیست و ارزش آن روزانه در صرافی‌ها و کارگزاری های مختلف در نوسان است. برای مشاهده قیمت آنی بیت کوین در بازارهای جهانی می‌توانید به وبسایت مرجع مراجعه نمایید.

اشاره کردیم که بیتکوین محدودیتی ۲۱ میلیون واحدی دارد و پس از استخراج این ۲۱ میلیون سکه، دیگر امکان استخراج بیتکوین بیشتری وجود ندارد. درحال‌حاضر میلیاردها دلار بیت‌‌کوین در دنیا وجود دارد. هر روز نیز مقداری بیت‌کوین تولید و به چرخه‌ی بیتکوین‌های در گردش افزوده می‌شود تا اینکه درحدود سال ۲۰۴۰ تعداد بیت‌کوین‌های موجود در بازار به رقم ۲۱ میلیون واحد نزدیک می‌گردد.


مجله خبری فناوری اطلاعات، سئو، دیجیتال مراکتینگ و برنامه نویسی کوین ,قیمت ,میلیون ,بیتکوین ,ارزش ,قیمت گذاری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تولیدی جارو نپتون همه چی موجوده کتابخانه آیت الله نجم آبادی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دالاهو گردشگری فلزیاب ارزان 09102191330 سفر نی نی هر چی که بخوای