جک هیدرولیکی در واقع قطعه ای است که در آن روغن به یک سیلندر فشار داده می شود. این نیرو باعث می شود روغن تراکم ناپذیر به استوانه بزرگتری منتقل شود. روغن به پیستون سیلندر فشار می آورد و باعث بالا رفتن بار روی سیلندر (به عنوان مثال دستگاه) می شود. مکانیسم کار دستگاه های جرثقیل و غیره یکسان است ، در عین حال ساده است و کارهای مفید زیادی با بازده بالا انجام می شود.
در ساخت یک وینچ هیدرولیک ، از این الگوریتم استفاده می شود که باعث می شود روغن عملاً تراکم ناپذیر باشد و نیرویی که وارد روغن می شود را منتقل کند. فشار روی پیستون کوچک مستقیماً به پیستون بزرگ می رود و آن را به سمت بالا هدایت می کند.

جک هیدرولیک رنگارنگ

معنی کلمه هیدرولیک
هیدرولیک در واقع از کلمه یونانی (هیدرو) گرفته شده است و این کلمه به معنای جریان حرکت سیالات است. در قرون گذشته کلمه هیدرولیک فقط به معنی آب بود و البته با گذشت زمان ، اصطلاح هیدرولیک اهمیت بیشتری پیدا کرد ، معنی و مفهوم آن مطالعه استفاده بیشتر از آب ، چرخ های آب متحرک و مهندسی آب بود. مفهوم هیدرولیک در این قرن دیگر فقط به معنای آب نیست ، بلکه دامنه وسیع تری دارد و شامل قوانین و کاربردهای مایعات دیگر ، به ویژه (روغن معدنی) است ، زیرا آب به دلیل خاصیت زنگ زدگی نمی تواند در صنعت استفاده شود. از آن به عنوان انرژی انتقال استفاده می شد ، به همین دلیل از روغن به عنوان جایگزین آب در صنایع استفاده شده است زیرا خاصیت زنگ زدگی ندارد.

آسانسور هیدرولیک چگونه کار می کند


عملکرد وینچ هیدرولیک بسیار ساده است. در جک های هیدرولیکی از یک فرستنده نیرو که روغن است استفاده می شود. مایعات از قابلیت انعطاف پذیری بسیار کمی برخوردار هستند ، بنابراین سرعت جکهای هیدرولیکی قابل کنترل است ، از طرف دیگر ظرفیت بالایی دارد.

بخشی از جرثقیل که وزن نهایی برای فشار دادن روی آن نصب می شود دارای سطح مقطع بالا است و بخشی از جرثقیل که باید روغن را با پمپاژ حرکت دهد دارای سطح مقطع کوچک است. به همین دلیل ، یک نیروی بزرگ برای یک سطح مقطع بزرگ و یک نیروی کوچک نیز برای یک سطح مقطع پایین مورد نیاز است.
این بدان معناست که متناسب با قدرت انسان ، ما یک نیروی کوچک به یک سطح مقطع کوچک اعمال می کنیم تا بر یک نیروی بزرگ در یک سطح مقطع بزرگ غلبه کنیم.

دسته جک هیدرولیک


دسته اهرم نیز اهرم نوع II است و ویژگی مکانیکی خاص خود را دارد. دسته اهرم باعث افزایش کشش می شود. نیروی مفیدی به وینچ هیدرولیک وارد می شود و وینچ این نیرو را افزایش می دهد. به این ترتیب مزیت مکانیکی کل دستگاه با مزیت مکانیکی این دو قسمت برابر است.

https://www.thomasnet.com/articles/materials-handling/how-hydraulic-jacks-work/


کاربرد جک های هیدرولیکی


جک های هیدرولیکی کاربردهای مفیدی در صنعت دارند ، از جمله:
بلند کردن ماشین آلات سنگین ، ماشین های کمپرسور ، جرثقیل ها ، پالایشگاه ها ، حفاری زیرزمینی ، برج و ساختمان معماری ، همه وسایل نقلیه و غیره از این دستگاه ساده و فوق العاده مفید یا مکانیسم عملکرد آن استفاده می شود.


melateeshgh هیدرولیک ,روغن ,استفاده ,مقطع ,نیروی ,کوچک ,وینچ هیدرولیک ,مقطع بزرگ ,نیروی کوچک ,دسته اهرم ,نیروی بزرگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان بینتاد مرکز خرید و فروش گوشی کارکرده و دست دوم کنکور ، دانلود سوالات کنکور Film World فروشگاه رفاه کالا کسب درآمد اینترنتی